MediaWatch

Valgaften gav førertrøje til DR1 og valgkampen vækst for TV 2 News

Mere end en million seere fulgte sammenlagt valgaftenen på DR1 og TV 2 efter en måneds valgkamp, der samtidig sendte TV 2 News ud i overhalingsbanen.

Foto: Bjarne Bergius Hermansen/DR

2,38 mio. tog kandidattesten på dr.dk, tre gange så mange unge og yngre mellem 15 og 35 år klikkede ind på politik-siderne samme sted, mere end 1,1 mio. fulgte sammenlagt valgaftenen på TV 2 og DR1, og TV 2 News voksede til landets tredjestørste kanal.

Mens politikerne gør status på Christiansborg efter valget Grudlovsdag, gør DR og TV 2 status på 29 dages valgdækning dagen derpå.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs