MediaWatch

TDC vil have lige mange mandlige og kvindelige ledere inden 2025

TDC sætter fokus på ligestilling med et nyt mål, der skal sikre en lige fordeling af mænd og kvinder på alle lederkontorer inden 2025, skriver Berlingske.

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

TDC har sat et nyt ligestillingsmål, som betyder, at selskabet skal have en lige fordeling af mænd og kvinder på alle lederniveauer inden 2025. Det skriver Berlingske.

I dag er 78 pct. af TDC's ledere mænd, mens blot 22 pct. er kvinder. I topledelsen, som består af seks personer, er adm. direktør og koncernchef Allison Kirkby den eneste kvinde.

"Når vi vil have flere kvindelige ledere, er det, fordi det skal skabe en forretningsmæssig værdi. Vi tror på, at man får de bedste diskussioner og når frem til de bedste løsninger i fora, hvor alle ikke ligner hinanden, har samme baggrund eller ser tingene fra samme perspektiv," siger Gry Egstrup, HR-direktør for TDC Group, til Berlingske.

Selskabet understreger, at man ikke ønsker kønskvoter, da kvinder "ikke skal vælges, bare fordi de er kvinder." TDC vil i stedet fokusere på at have nogle gode rollemodeller, der kan tiltrække de kvindelige talenter.

Helt tilbage i 2013 vedtog TDC Group en politik om at øge andelen af kvinder i bestyrelsen og direktionen. Her fastsatte selskabet et mål om, at kvindelige generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer inden udgangen af 2016 skulle være repræsenteret med mindst 25 pct. Det mål er endnu ikke nået. Fordelingen af kvindelige og mandlige bestyrelsesmedlemmer var i 2018 henholdsvis 17 pct. og 83 pct.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs