TDC-direktør: Valgkampen mangler fokus på erhvervspolitik

Jens Aaløse, der er koncerndirektør i TDC, efterlyser  i et debatindlæg i Berlingske erhvervspolitisk fokus i valgkampen.
Foto: PR/TDC/Teis Bruno
Foto: PR/TDC/Teis Bruno

Politikerne glemmer erhvervspolitikken i den igangværende valgkamp, mener Jens Aaløse, der er koncerndirektør i TDC. Det skriver han i et debatindlæg i Berlingske.

TDC-dirketøren peger på, at politikerne ikke blot skal tale om velfærd, men også skal svare på, hvor pengene til velfærden skal komme fra. Jens Aaløse understreger blandt andet, at politikerne bør forklare, hvordan de vil sikre, at "erhvervslivet fortsat har mulighed for at bidrage med anslået 550 mia. kr., som danske virksomheder hvert år lægger i statskassen," lyder det.

"Erhvervslivet har været et stærkt lokomotiv, der har trukket Danmark ud af den økonomiske nedgang, som sendte Europa ud i en omfattende krise for ganske få år siden. Men hvis ikke politikerne definerer rammerne og sætter klare erhvervspolitiske mål, mister samfundet forudsætningen for velfærdsforbedringer. Vi er derfor nødt til at vide, hvordan en kommende dansk regering og de kommende danske medlemmer af Europa-Parlamentet, vil sikre fortsat fremgang for danske virksomheder," skriver Jens Aaløse.

TDC-direktøren mener, at erhvervslivets største ønske et stabile og forudsigelige rammer og vilkår. Han peger dog på, at det er svært at vurdere fremtidens erhvervspolitik, i og med at politikerne fokuserer så lidt på erhvervslivet i valgkampen.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også