MediaWatch

TDC-direktør: Valgkampen mangler fokus på erhvervspolitik

Jens Aaløse, der er koncerndirektør i TDC, efterlyser  i et debatindlæg i Berlingske erhvervspolitisk fokus i valgkampen.

Foto: PR/TDC/Teis Bruno

Politikerne glemmer erhvervspolitikken i den igangværende valgkamp, mener Jens Aaløse, der er koncerndirektør i TDC. Det skriver han i et debatindlæg i Berlingske.

TDC-dirketøren peger på, at politikerne ikke blot skal tale om velfærd, men også skal svare på, hvor pengene til velfærden skal komme fra. Jens Aaløse understreger blandt andet, at politikerne bør forklare, hvordan de vil sikre, at "erhvervslivet fortsat har mulighed for at bidrage med anslået 550 mia. kr., som danske virksomheder hvert år lægger i statskassen," lyder det.

"Erhvervslivet har været et stærkt lokomotiv, der har trukket Danmark ud af den økonomiske nedgang, som sendte Europa ud i en omfattende krise for ganske få år siden. Men hvis ikke politikerne definerer rammerne og sætter klare erhvervspolitiske mål, mister samfundet forudsætningen for velfærdsforbedringer. Vi er derfor nødt til at vide, hvordan en kommende dansk regering og de kommende danske medlemmer af Europa-Parlamentet, vil sikre fortsat fremgang for danske virksomheder," skriver Jens Aaløse.

TDC-direktøren mener, at erhvervslivets største ønske et stabile og forudsigelige rammer og vilkår. Han peger dog på, at det er svært at vurdere fremtidens erhvervspolitik, i og med at politikerne fokuserer så lidt på erhvervslivet i valgkampen.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs