NENT sætter af til nordisk kamp om streamingkunder med børsnotering

Børsnoteringen af NENT giver tv-forretningen stærkere finansielle kort på hånden, der skal bruges til at tage stik på det nordiske streamingmarked, hvor Viaplay skal spille op med Netflix og HBO, siger topchef Anders Jensen.
Foto: PR/MTG
Foto: PR/MTG

Det er med et lettere historisk vingesus, at tv-selskabet Nordic Entertainment Group (NENT), der blev etableret sidste år, går på børsen i Stockholm i næste måned. Med noteringen flytter tv-forretningen, der siden starten i 1987 har været kernen i og synonymt med den svenske mediekoncern Modern Times Group (MTG), hjemmefra og bliver herre i eget, nybygget hus.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også