MediaWatch

Fald for tv og optur for radio: Sådan landede bureauernes medieindkøb i 2018

Danske annoncører investerede mere i reklamemarkedet gennem mediebureauerne sidste år. Væksten var især drevet af digitale indkøb, men også radio og outdoor gik fremad, mens tv og print faldt – dagbladene dog mindre end tidligere.

Foto: /ritzau scanpix/Jens Dresling

Reklamemarkedet vristede sig mere fri af dødvandet i 2018 – i hvert fald målt på de annoncekroner, der går gennem mediebureauerne. Det viser organisationen Kreativitet og Kommunikations Mediaindex for 2018.

Samlet øgede annoncørerne deres reklameinvesteringer gennem medieburaeuerne med 3 pct. i 2018. Det fik den samlede omsætning gennem bureauerne op på 5,29 mia. kr. Det er et nøk mere end 2017, hvor væksten var 2 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs