MediaWatch

Direkte salg sender magasinhusenes annonceomsætning på bedre kurs

Trods faldende bureausalg ser flere magasinhuse en mere positiv udvikling i annoncesalget - godt hjulpet på vej af husenes egen salgsindsats, lyder meldingen.

Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Mens mediebureauerne meldte om stærkt faldende investeringer i magasiner og ugeblade i første halvår 2018, ser billedet lysere ud set indefra maskinrummet i magasinhusene. Sådan lyder meldingen fra tre store blad- og magasinudgivere.

Tal fra Kreativitet & Kommunikations Mediaindex, som er en analyse af reklameomsætningen hos medier i Danmark baseret på indberetninger fra mediebureauerne, viser, at medieinvesteringerne på magasiner og ugeblade faldt med 22 pct. i første halvår 2018. Men helt så skidt står det ikke til hos Egmont, Aller og Benjamin Medier, lyder det.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs