MediaWatch

Direkte salg sender magasinhusenes annonceomsætning på bedre kurs

Trods faldende bureausalg ser flere magasinhuse en mere positiv udvikling i annoncesalget - godt hjulpet på vej af husenes egen salgsindsats, lyder meldingen.

/ritzau/Holger Bundgaard
Foto: /ritzau/Holger Bundgaard

Mens mediebureauerne meldte om stærkt faldende investeringer i magasiner og ugeblade i første halvår 2018, ser billedet lysere ud set indefra maskinrummet i magasinhusene. Sådan lyder meldingen fra tre store blad- og magasinudgivere.

Tal fra Kreativitet & Kommunikations Mediaindex, som er en analyse af reklameomsætningen hos medier i Danmark baseret på indberetninger fra mediebureauerne, viser, at medieinvesteringerne på magasiner og ugeblade faldt med 22 pct. i første halvår 2018. Men helt så skidt står det ikke til hos Egmont, Aller og Benjamin Medier, lyder det.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere