MediaWatch

Sådan har TV 2 udviklet sig under Merete Eldrups ledelse

Hun indledte med en fyringsrunde og et radiosalg. Siden blev der søsat nichekanaler, abonnementstrategi og en streamingtjeneste. Undervejs er kritiske klipper afværget for økonomi og hovedkanal. Her får du nedslagene i Merete Eldrups tid i spidsen for TV 2, der nu lakker mod enden.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Hun sidder i direktørstolen lidt endnu, men Merete Eldrup, TV 2's adm. direktør siden 2007, har i dag meddelt, at hun forlader posten, når en afløser er på plads. I stedet vil hun fokusere på en bestyrelseskarriere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs