MediaWatch

TV 2-chef tager faldende reklameomsætning med ro

Merete Eldrup, adm. direktør for TV 2, er tilfreds med tv-stationens præstationer i første halvår. Hun peger på den unge målgruppe som en vedblivende udfordring.

Foto: Ritzau Scanpix/Thomas Lekfeldt

TV 2's reklameomsætning faldt i årets første halvår med 3,6 pct. på trods af, at stationens seerandel steg med 1,9 procentpoint i forhold til samme periode i 2017.

Reklamesalgets dyk får dog ikke alarmklokkerne til at ringe hos Merete Eldrup, adm. direktør for TV 2.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs