MediaWatch

TV 2 mistede reklameomsætning i første halvår

Stigende abonnementsindtægter løftede omsætningen hos TV 2 i første halvår, der til gengæld måtte se reklamesalget gå baglæns. VM i fodbold trak resultatet ned på et lavere niveau end sidste år.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Årets første seks måneder skar et hul i TV 2's reklameomsætning. Det viser selskabets halvårsrapport, der er blevet præsenteret tirsdag.

I alt hentede TV 2 611 mio. kr. i kassen fra reklamer i første halvår. Det er 3,6 pct. lavere end året forinden, og faldet kommer efter en årrække, hvor TV 2's reklameomsætning har været nogenlunde stabil med mindre fald og stigninger. Ifølge Kreativitet og Kommunikations Mediaindex har tv-markedet generelt set et tilbageslag med et samlet omsætningsfald på tv på 8 pct. i årets første fem måneder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs