MediaWatch

Ledende medarbejdere blandt bortviste hos Dansk Reklame Film

Sag om underlevering af annoncer hos Dansk Reklame Film inkluderer ledende medarbejdere, siger bestyrelsesformand, der nu vil arbejde for at genoprette annoncørernes tillid til selskabet.

Foto: Ritzau Scanpix/Kristian Sæderup

Dansk Reklame Film har bortvist to medarbejdere, og selskabet betaler 95 mio. kr. tilbage til annoncører og mediebureauer. Det er konsekvensen af en sag, som Dansk Reklame Film, som er en del af Egmont-koncernen, selv løftede sløret for tidligere på dagen.

Sagen handler om, at medarbejderne ifølge Dansk Reklame Film selv har manipuleret med data og meddelt annoncører og mediebureauer, at målene for deres kampagner var nået, selvom det ikke var tilfældet. Dermed har annoncører betalt for at nå ud til mennesker i biografsæderne, som de rent faktisk ikke har nået ud til.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs