MediaWatch

Viaplay får større dansk tyngde med nyansættelse

MTG's streamingtjeneste vil ifølge ny chef sætte større nationalt aftryk med oprettelse af ny dansk chefstilling. Den nyudnævnte chef forventer, at Viaplays indkøb af indhold vil få et stærkere dansk aftryk fremover.

Flemming Fjeldgaard, nyudnævnt Head of Viaplay Danmark. | Foto: PR/MTG

Efter godt to år hos MTG skifter Flemming Fjeldgaard job. Han blev i går præsenteret som ny chef for Viaplay i Danmark – en nyoprettet stilling, der skal signalere et nyt skridt i Viaplays udvikling.

Viaplay har eksisteret med forskellige navne siden 2007. Og i den 10 år lange levetid har arbejdet med streamingtjenesten været placeret centralt i Sverige, som er MTG's hjemland. Men tjenesten har nu nået en flyvehøjde, hvor det giver mening at tage mere højde for nationale særpræg, siger den nyudpegede chef.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs