Kulturradio Danmark sælger ud af 24syv-programmer

Udløbsdatoen for 24syvs sendetilladelse nærmer sig med hastige skridt og selskabet bag 24syv, der er ejet af Berlingske Media, sætter nu kanalens programmer til salg. 
De programmer som Berlingske Media, der ejer 24syv, ikke finder plads til på egne medier, har 24syv-journalister fået tilbud om at købe rettigheder til. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix
De programmer som Berlingske Media, der ejer 24syv, ikke finder plads til på egne medier, har 24syv-journalister fået tilbud om at købe rettigheder til. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Rettelse kl. 16.07: Det fremgik tidligere af rubrikken, at det er Berlingske Media, der sælger ud af 24syv-programmerne. Det er rettelig Kulturradio Danmark, der er ejet af Berlingske Media. MediaWatch beklager fejlen.

Forud for 24syvs lukning 31. marts, sætter Kulturradio Danmark, der driver 24syv, programmerne til salg. Berlingske Media, der ejer selskabet, har selv førsteret til at overtage de programmer, som mediehuset mener skal fortsætte hos egne brands, skriver Journalisten.

Journalisterne på 24syvs programmer har i den forlængelse fået tilbud om, at de kan købe rettighederne til deres programmer, til en en pris, som Kulturradio Danmark har fastsat, men som ikke er offentligt tilgængelige.

En af dem, som har valgt at købe rettighederne til sit program, er journalist og programchef, Anders Christiansen, der producerer programmet ’Det hemmeligste af det hemmelige’, sammen med Christian Kirk Muff.

”Det er jo megatræls, hvis programmet skal lukke, fordi vi elsker at lave det,” siger Anders Christiansen, der nu forsøger at råbe højt for at finde en sponsor til at sikre programmets overlevelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også