Mediano søsætter egen podcast-måling: Vil rette op på datamangel om lyttere

Podcasts som forretning. Podcastmarkedet er "voldsomt umodent", når det kommer til data, mener podcastmediet Medianos chefredaktør, Peter Brüchmann, som nu lancerer en ny webapp for at stå stærkere over for annoncører. Ifølge ny rapport er datamangel en af de største udfordringer for at tjene penge på podcasts.
Medianos chefredaktør og direktør, Peter Brüchmann. | Foto: Foto Mediano
Medianos chefredaktør og direktør, Peter Brüchmann. | Foto: Foto Mediano

Podcastlytningen har i årevis ligget på en opadgående kurve, og i dag er det ifølge bl.a. DR Medieforskning og Danmarks Statistik flere end 40 pct. af den danske befolkning på mellem 18 og 75 år, der lytter til podcasts.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også