MediaWatch

Mediano søsætter egen podcast-måling: Vil rette op på datamangel om lyttere

Podcasts som forretning. Podcastmarkedet er "voldsomt umodent", når det kommer til data, mener podcastmediet Medianos chefredaktør, Peter Brüchmann, som nu lancerer en ny webapp for at stå stærkere over for annoncører. Ifølge ny rapport er datamangel en af de største udfordringer for at tjene penge på podcasts.

Medianos chefredaktør og direktør, Peter Brüchmann. | Foto: Foto Mediano

Podcastlytningen har i årevis ligget på en opadgående kurve, og i dag er det ifølge bl.a. DR Medieforskning og Danmarks Statistik flere end 40 pct. af den danske befolkning på mellem 18 og 75 år, der lytter til podcasts.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs