MediaWatch

Ny rapport kortlægger det danske podcastmarked og indtægtskilderne

Det bugner med podcasts, viser en ny rapport om det danske podcastmarked, der kortlægger forretningsmodellerne, der de seneste år er vokset frem. Selvom næsten halvdelen af befolkningen lytter til podcasts, kniber det stadig med at få betaling for lyd.

Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Der er 2529 aktive podcasts på det danske marked.

Det viser en ny rapport om det danske podcastmarked fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, som docent Aske Kammer og adjunkt Thomas Spejlborg Sejersen har udarbejdet. Den sætter spot på forretningsmodeller og fremtidsudsigter for det spirende marked, og hvordan landets podcast-udbydere på nuværende tidspunkt tjener penge på lyd.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs