MediaWatch

Loud-partner hilser "enhver ændring" der kan skabe hul i lydmuren velkommen

Nationalmuseets mediesatsning og formidlingsambitioner bygger for en stor del på partnerskaber, og derfor er ændringerne på Loud også velkomne, hvis de kan skabe lytning, siger chef for Nationalmuseets mediehus.

Foto: Jens Dresling

Nationalmuseet har siden Louds undfangelse været en del af radiokanalens partnerkreds sammen med en stribe andre kulturinstitutioner og organisationer. Dermed har museet også stået med på sidelinjen under både den tidligere ledelse, udskiftningen henover sommeren og de første skridt i udrulning af en ny linje for Loud henover efteråret.

Men mens andre aktører i mediebranchen har kritiseret Louds planer om at ændre i programprofil og ønske om at appellere til en breder målgruppe, skifte navn og lade sig inspirere af den afdøde Radio24syv-kanal, mener Nationalmuset, at det er og har været nødvendigt at bryde med en form, der ikke har haft succes med at slå igennem.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs