MediaWatch

Overblik: Historien om Radio Loud

Radio Louds forestående ejer- og navneskifte er den foreløbige kulmination på kanalens turbulente liv, siden ungdomskanalen for godt halvandet år siden gik i luften efter at have vundet over Radio24syv i en udbudsrunde. Få historien her i hovedtræk.

Foto: Jens Dresling

Med Radio- og tv-nævnets godkendelse af Louds navneskift til 24syv og Berlingske Medias nye position som hovedejer af selskabet bag radioen, skrives der et nyt kapitel i en efterhånden længere og knudret historie om dab-kanalen. Få genopfrisket historikken her.

* Den tidligere VLAK-regering besluttede at sende et udbud af en ny dab-kanal med fokus på kultur og en fireårig sendetilladelse i luften tilbage i sommeren 2019.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs