MediaWatch

DK4 kritiserer Louds udvidelse af målgruppen: Politikerne må kompensere

Louds melding om at nu ville målrette sine programmer til en større del af befolkningen, møder kritik fra DK4, der oprindeligt også bød på sendetilladelsen. Det er et forsøg på at snige sig for langt væk fra den ansøgning, Loud vandt udbuddet på, mener direktør Stig Hasner. Men ifølge Professor Sten Schaumburg-Müller er grænsen svær at trække og op til Radio og tv-nævnet at vurdere.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Loud skal have flere lyttere, har nytiltrådt programdirektør Simon Andersen meddelt. I den forbindelse er DAB-kanalens målgruppe udvidet fra at have været defineret som de 15- til 32-årige til nu at gå op til 44 år - Louds ledelse mener, at radioen for unge hidtil har lagt sig for ungt i forhold til de muligheder, der ligger inden for sendetilladelsen.

Men den aldersmæssige udvidelse af målgruppen får DK4's stifter og ejer, Stig Hasner, til at tage sig til hovedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs