Spotify lancerer selvbetjeningsværktøj til annoncer i Danmark

Musik- og podcastplatformen Spotify åbner for ny annonceportal, som annoncører selv kan booke målrettet reklameplads igennem.
Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Fabian Sommer/AP/Ritzau Scanpix

Spotify Ad Studio er navnet på musikstreamingtjenestens nye annonceværktøj, som nu lanceres i Danmark. Det oplyser tjenesten i en pressemeddelelse.

Værktøjet giver ifølge Spotify annoncører mulighed for selv at oprette audio-annoncer og få adgang til data om, hvordan annoncen præsterer, og hvem der har hørt den.

Spotify Ad Studio har indtil nu været tilgængelig i en beta-version i blandt andet Finland.

Spotify har globalt 345 mio. brugere på tværs af 178 markeder. Heraf har 155 mio. et premiumabonnement, som giver adgang til at lytte reklamefrit.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også