MediaWatch

Radio4 oplever podcastvækst og retter fokus mod tilgængelighed og markedsføring

Organisk vækst i antallet af podcast-downloads tilfredsstiller Radio4-direktør, som nu vil gøre det nemmere at tilgå det podcast-indhold, der ligger på de forskellige platforme - og så skal der måske kastes penge efter markedsføring.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Det er vigtigt for Radio4 at komme med på podcast-bølgen, og derfor er adm. direktør og ansv. chefredaktør Anne-Marie Dohm godt tilfreds med, at radiostationen fra første til andet halvår i 2020 oplevede en stigning på godt 48 pct. i antallet af downloads.

"Det vidner om, at folk tager programmerne til sig, og at vi laver noget, folk har lyst til at vende tilbage til. Det er vigtigt, når man laver noget, som folk selv skal tilvælge, hvilket er tilfældet for podcasts. Det er ikke noget, man bliver udsat for, fordi man tilfældigvis sidder i en bil, eller fordi man går ind i en butik, hvor der bliver lyttet. Podcast er et aktivt tilvalg," siger Anne-Marie Dohm.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs