MediaWatch

Indslag med Ane Cortzen: Adam Price og Miso Film om at lege med Netflix

Podcast: I denne uge blev Tvprisen uddelt, hvor flere serier til streamingtjenester var nomineret. Men hvordan er det at producere for en global streaminggigant? Det taler Ane Cortzen om i ugens mediepodcast med Adam Price fra Sam Productions, Peter Bose fra Miso Film og Jørgen Ramskov fra Producentforeningen.

Foto: MAGNUS MØLLER/Magnus Møller

De danskproducerede Netflix-serier "The Rain III" og "Ragnarok" var blandt de nominerede, da årets Tvpriser torsdag blev uddelt, og det er bare det seneste eksempel på, at streamingtjenesterne fylder mere og mere på det danske produktionsmarked.

Men hvad er forskellen på at producere for Netflix frem for traditionelle broadscastere som DR og TV 2, og hvad betyder det for den kreative og forretningsmæssige udvikling?

Det diskuterer Ane Cortzen i Indslag med ugens gæster, der er Adam Price, manuskriptforfatter og medejer af Sam Productions, Peter Bose, direktør for Miso Film, der bl.a. står bag "The Rain", og direktør for Producentforeningen, Jørgen Ramskov.

Hvad binger producenterne selv for tiden? Lyt med og få svaret - her eller i din podcastapp.

Indslag udkommer hver fredag kl. 14 og bestyres på skift af journalist og forfatter Adam Holm, arkitekt og tv-vært Ane Cortzen, digital analytiker og direktør Christiane Vejlø samt journalist og vært Nynne Bjerre Christensen.

Indslag er tilgængelig på alle podcastplatforme inkl. Itunes, Google Podcast, Spotify og Podcast Addict samt på mediawatch.dk og i MediaWatch' app. Du kan downloade vores app og lytte med gratis her til IOS og her til Android.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs