MediaWatch

Bauer Medias programmatiske salg er i fremgang – men halter stadig efter målsætning

Siden 2019 har radiokoncernen bag bl.a. Nova forsøgt at sparke gang i det programmatiske annoncesalg. Det går fremad, men endnu er ambitionen ikke nået, oplyser kommerciel digital chef, der dog skruer op for forvetningerne. Coronakrise og teknisk knas er en del af baggrunden.

Foto: PR/Bauer Media Group

Det var med en ambition om, at programmatisk annoncesalg skulle vokse, at Bauer Media, landets største kommercielle radioselskab, i begyndelsen af 2019 satte en ny programmatisk platform i søen.

Ambitionen dengang lød, at det programmatiske salg skulle fylde 10 pct. af det samlede digitale annoncesalg i 2019. Men nu – godt halvandet år efter lanceringen – er dén ambition endnu ikke indfriet, oplyser Anna Louise Kure, der er kommerciel digital chef hos Bauer Media.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere