MediaWatch

Bauer vil sætte skub i digitalt radiomarked – og inviterer branchen indenfor

Der er ikke de store summer at hente i digital radioannoncering, men hvis det står til Bauer Media, så skal markedet vokse. Eksterne partnere inviteres indenfor bl.a. til programmatisk salg, som får chef hentet fra Aller Media.

Tobias Nielsen, COO, Bauer Media. | Foto: PR/Bauer Media

Markedet for digital radio-annoncering skal have et spark bagi, og med dét formål søsætter Bauer Media, Danmarks største kommercielle radioaktør, en ny digital strategi og hyrer nye chefkræfter.

Indholdet af strategien er, at Bauer Media vil åbne op for, at eksterne radiokanaler og podcastere bliver budt indenfor og solgt sammen med Bauers eksisterende digitale radioreklamer. Derudover vil selskabet i april lancere en programmatisk reklameplatform, hvor annoncører og bureauer kan købe annonceplads på radiokanaler og i podcasts – både Bauers egne og eksterne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs