MediaWatch

Loud er lillebror: Ny medejer har 40 gange flere podcastlytninger

Radio Louds lyttertal på podcast er i fremgang, men udgangspunktet er lavt trods tilstedeværelsen på DAB. Chef for DR Medieforskning peger på, at det er vanskeligt at opbygge store lytterskarer på podcast fra bunden.

Foto: Stine Bidstrup/Ritzau Scanpix

Flere og flere lytter til Radio Louds produktioner som podcast, og antallet af ugentlige lytninger er på omkring 11.000. Det fortalte Ann Lykke Davidsen, direktør for radiokanalen, mandag til MediaWatch.

Samme dag blev det meddelt, at Berlingske Media er på vej ind i ejerkredsen bag Radio Loud. Det sker med et køb af 40 pct. af selskabet Kulturradio Danmark, som driver Radio Loud. Og det er i podcastmæssig sammenhæng en storebror, der har kurs mod at blive medejer af kanalen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs