MediaWatch

S-politiker melder Radio4 til Radio- og tv-nævnet: Markedsføring ser "påfaldende ud"

Radio- og tv-nævnet skal granske markedsføringen af Radio4 igennem, kræver politisk ordfører i Socialdemokratiet, efter at det er kommet frem, at radiokanalen reklamerer for sig selv i 20 aviser, som alle er en del af radioens egen ejerkreds.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Socialdemokratiets politiske ordfører, Jesper Petersen, har bedt Radio- og tv-nævnet om at se nærmere på Radio4s markedsføring, efter at fagbladet Journalisten i sidste måned kunne fortælle, at radiokanalen for skattekroner har reklameret for sine programmer i 20 aviser, der alle er en del af ejerkredsen.

Berlingske har nu fået indsigt i partiets henvendelse til Radio- og tv-nævnet, og til avisen siger dets nuværende medieordfører, Kasper Sand Kjær, at henvendelsen til nævnet går på, om Radio4s markedsføring ”er mest effektive for at udbrede kendskabet til en ny radiokanal”.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere