MediaWatch

Radio4 mistede 50.000 lyttere i sin tredje sendeuge

Sidste uge faldt Radio4 ud af top 10 over de mest lyttede danske radiokanaler efter at have tabt godt 50.000 lyttere siden første sendeuge. Samtidig gik konkurrerende kanaler frem.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Mens blandt andet de kommercielle kanaler Radio Soft og Pop FM samt DR's kanaler over en bred kam vandt flere lyttere i den forgangne uge, faldt Radio4's lyttertal med 50.000. Det viser tal fra Kantar Gallup, som ugentligt opgør lyttertallene for danske radiokanaler.

Den nye taleradio Radio4 gik i luften 1. november, da Radio24syv stoppede med at sende på FM4-frekvensen. I de to efterfølgende uger havde Radio4 lige i underkanten af en halv mio. lyttere – helt præcist 479.000 i uge 45 og 477.000 i uge 46. Men i den netop afsluttede uge er antallet af lyttere faldet til 427.000.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Journalisthøjskolens rektor stopper

Trine Nielsen vil have mere tid til andre bestyrelsesopgaver, herunder sin nye formandspost for Det Danske Filminstitut, og træder derfor tilbage som rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Prorektor konstitueres på posten, og jagt på ny rektor indledes efter nytår.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs