MediaWatch

Skæbnen for Radio24syvs bagkatalog endnu uvis: "Det koster mange penge at drive"

Radio24syvs ledelse gør sig i øjeblikket overvejelser om, hvad der skal ske med kanalens store bagkatalog, når radioen lukker på FM-båndet til oktober. Udgiften til at drive arkivet er ifølge radioens adm. direktør det springende punkt.

Foto: Martin Lehmann/Politiken

De seneste snart otte år – fra Radio24syv gik i luften 1. november 2011, til kanalen lukker på FM-båndet til efteråret – har radiostationen sendt i omegnen af 63.000 timers radio ud i æteren, og det ligger altsammen på et digitalt radiolager i dag.

Hvor det store indholdsarkiv skal ligge, når radioen lukker i sin nuværende form, er et af de spørgsmål, som ledelsen i øjeblikket bakser med at finde en løsning på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs