MediaWatch

Radio24syv køber tid med DAB-bud - men kommerciel udfordring består

En videreførsel på DAB vil redde Radio24syv fra at blive hældt ud med badevandet. Men det er ingen ideel situation og løser ikke radioens grundlæggende udfordring på sigt, siger koncernchef i Berlingske Media, Anders Krab-Johansen. 

Foto: Asger Ladefoged / Ritzau Scanpix

Radioen kan sende videre, og otte års programerfaring fortsat være i spil. Men den kommercielle hovedpine på den lange bane forsvinder ikke.

Nogenlunde sådan er banen kridtet op med dagens beslutning fra Radio24syv om at forsøge at få et ny radioadresse på den DAB-kanal, som blev sendt i udbud i juli. Kanalen bliver støttet med 70 mio. kr. årligt fra statslig side, og sendetilladelsen løber over fire år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs