MediaWatch

Radio24syv køber tid med DAB-bud - men kommerciel udfordring består

En videreførsel på DAB vil redde Radio24syv fra at blive hældt ud med badevandet. Men det er ingen ideel situation og løser ikke radioens grundlæggende udfordring på sigt, siger koncernchef i Berlingske Media, Anders Krab-Johansen. 

Foto: Asger Ladefoged / Ritzau Scanpix

Radioen kan sende videre, og otte års programerfaring fortsat være i spil. Men den kommercielle hovedpine på den lange bane forsvinder ikke.

Nogenlunde sådan er banen kridtet op med dagens beslutning fra Radio24syv om at forsøge at få et ny radioadresse på den DAB-kanal, som blev sendt i udbud i juli. Kanalen bliver støttet med 70 mio. kr. årligt fra statslig side, og sendetilladelsen løber over fire år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs