Tidligere DR-direktør står i spidsen for syv mediehuses FM4-ansøgning

Udbudsmaterialet for FM4-kanalen er lige på trapperne, og i ventetiden har et konsortium bestående af syv regionale og lokale mediehuse, der tidligere på måneden meldte sig ind i kampen om frekvensen, fundet sin frontkvinde for projektet. Det bliver Anne-Marie Dohm, der skal stå i spidsen for både ansøgning og en eventuel opbygning af den nye radiokanal. Det skriver Fyens.dk.
"Min ambition er, at vi afleverer et bud på et medieunivers, som ikke kun spejler alle danskere. Men som faktisk også lyder som Danmark, fordi vi får kilder, medvirkende, værter og reportere fra hele landet. På den måde vil vi bidrage til, at danskerne rykker tættere på hinanden, uanset hvor de kommer fra," siger Anne-Marie Dohm til Fyens.dk.
Det er Jysk Fynske Medier, som Fyens.dk i øvrigt er en del af, der står i spidsen for konsortiet af mediehuse. Bjarne W. Munck, viceadm. direktør for Jysk Fynske Medier, fortæller til Fyens.dk, at ejerkredsen er gået efter en stærk publicist i rekrutteringen af spydspids for ansøgningen.
Anne-Marie Dohm har senest været direktør for DR Danmark med ansvar for bl.a. de regionale P4-distrikter. Hendes direktørstilling blev nedlagt, da DR i september præsenterede sin spare- og strategiplan. Og i oktober blev det meddelt, at Anne-Marie Dohm forlod DR.
Før tiden hos DR har Anne-Marie Dohm tidligere været bl.a. chefredaktør hos Nordjyske Medier og rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Relaterede artikler:
Anke fra Radio24syv ændrede geografisk krav i FM4-udbud
For abonnenter
Syv regionale mediehuse går sammen om bud på FM4
For abonnenter