MediaWatch

Aftale om lyttermåling forlænges og flere deltager føjes til målingen

Parterne bag radiolyttermålingen har skrevet under på en forlængelse af aftalen med Kantar Gallup, der samtidig styrker kvaliteten af målingen med flere deltagere.

En række danske medier har givet håndslag på at forlænge den danske radiolyttermåling, som Kantar Gallup står bag. Aftalen betyder samtidig, at antallet af deltagere, der indgår i målingen, bliver fordoblet til 2000 personer, hvilket skal sikre en bedre kvalitet af målingen. Det oplyser Kantar Gallup i en pressemeddelelse.

Aftalen løber nu frem til udgangen af 2023. Bag den står DR, Bauer Media, Berlingske People og Danske Medier Research.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs