MediaWatch

Ramskov kritiserer skitse til udbud: Seks minutters reklame vil skræmme lytterne væk

Der er lagt op til for snævre muligheder for at tjene reklamekroner på public service-kanalen FM4, der i dag huser Radio24syv, i udkastet til det kommende udbud af kanalen, mener direktør for Radio24syv.

Foto: Ritzau Scanpix/Ólafur Steinar Gestsson

Højst 12 minutter med reklamer i døgnet fordelt på to eller tre reklameblokke. Sådan lyder Kulturministeriets oplæg til de kommercielle vinduer, der fremover efter planen bliver bygget ind i sendetilladelsen til FM4-kanalen, som Radio24syv i dag sender på.

Åbningen for at supplere statstilskuddet til public service-kanalen med annonceindtægter var en dal af medieaftalen fra sommeren 2018, der samtidig sænker statsstøtten til kanalen gradvist de kommende år fra 93,3 mio. kr. i 2019 til til 84,7 mio. kr. i 2023.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs