MediaWatch

Tidligere pressechef i DR skifter til TV 2

TV 2 har hyret kommunikationschef for Dansk Design Center, der også har en fortid i DR, til en ny stilling, der skal styrke fortællingen om TV 2 udadtil.

PR/TV 2
Foto: PR/TV 2

TV 2 opruster på kommunikationen udadtil for at markere tv-koncernens rolle og strategi mere offensivt i medielandskabet. Til formålet har selskabet oprettet en ny stilling som chef for TV 2's corporate kommunikation, som Peter Kamph, 45, er hyret til. Det oplyser TV 2 i en meddelelse.

"Medielandskabet er under hastig forandring, og budskaber om TV 2's strategi og virksomhedens rolle i fremtiden er en helt central del af kommunikationen den kommende tid. Derfor er TV 2 Kommunikation styrket med oprettelsen af en ny stilling som chef for den corporate kommunikation, som fra 14. august er besat af 45-årige Peter Kamph," skriver TV 2.

Peter Kamph kommer fra en stilling som kommunikationschef hos Dansk Design Center og har før været kommunikationsansvarlig hos Dansk Flygtningehjælp og IT-Universitet. Fra 2006-2010 var han pressechef hos DR, skriver TV 2.

"Peter Kamph har den helt rette cocktail af kompetencer til at styrke fortællingen om TV 2 som en medievirksomhed med stærke publicistiske traditioner midt i en hastig digital udvikling. Han har erfaring med – og forkærlighed for – public service-indhold fra sin tid i DR, og fra IT-universitetet har han indblik i de muligheder, den teknologiske og digitale udvikling giver," siger TV 2's kommunikationschef, Anne-Mette Bro Jöhncke, i meddelelsen.

Peter Kamph får ledelsesansvaret for afdelingens corporate kommunikationsteam, der sammen med PR-holdet og tekstredaktører udgør TV 2 Kommunikation.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere