DJ afsætter 250.000 til kommunikations-charme

Djøf's opkøb af dele af Dansk Kommunikationsforening får DJ til at afsætte midler til at holde fast i kommunikationsmedlemmer.
Lars Werge, formand, Dansk Journalistforbund. | Foto: Flemming Leitorp
Lars Werge, formand, Dansk Journalistforbund. | Foto: Flemming Leitorp

Dansk Kommunikationsforening gik tidligere på måneden konkurs, og dele af aktiviteterne bliver overtaget af Djøf. Det får Dansk Journalistforbund til at skrue op for charmen for at fastholde medlemmer fra kommunikationsbranchen, skriver Journalisten.

"Vi måtte jo sande, at konkurrencesituationen er blevet skærpet med Djøf's opkøb af dele af DKF. Vi fandt ud af, at en række af vores medlemmer fik direkte breve fra Djøf med tilbud om gratis kontingent. Det mener Forretningsudvalget, vi må reagere på, og derfor har vi bevilget 250.000 kroner fra Sikringsfonden, og så skruer vi op for charmen," siger Lars Werge, formand for Dansk Journalistforbund, til Journalisten.

Djøf tilbyder tidligere medlemmer af Dansk Kommunikationsforening gratis medlemskab resten af året, men den vej går Dansk Journalistforbund ikke. De 250.000 kr. skal i stedet blandt andet bruges til en opgradering af DJ Akademi, der er målrettet kommunikatører, samt 100 gratis billetter til kommunikationsmedlemmer til forbundets Fagfestival, siger Lars Werge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også