MediaWatch

Egmont-ejet content-bureau øger omsætningen markant

Det norske content marketing-bureau Sempro, som Egmont købte halvdelen af sidste år, viser stor fremgang i omsætning og på bundlinjen.

Egmonts satsning på content marketing ser ud til at give pote, skriver Kampanje. Sidste år købte mediekoncernen 50,1 pct. af aktierne i det norske content marketing-bureau Sempro.

2015-regnskabet viser, at selskabet sidste år øgede omsætningen med godt 60 pct., så den landede på 44,8 mio. norske kr. (35,6 mio. kr.). På bundlinjen kom Sempro ud med et overskud på 3,9 mio. norske kr. (3,1 mio. kr.) før skat. Det er en forbedring på 1,4 mio. kr. sammenlignet med året forinden, hvor overskuddet blev på 2,1 mio. norske kr. (1,7 mio. kr.).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medie: Regeringen lægger op til ny filmforpligtelse

I et aftaleudkast til de afsluttende forhandlinger om medieforliget fremgår det ifølge Finans, at DR og TV 2 på ny kan blive underlagt den såkaldte filmforpligtelse. Den blev ellers afskaffet i 2018, men siden har filmbranchen kritiseret udviklingen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs