Jyllands-Posten vil give reklamepris ansigtsløftning

Tiden er løbet for reklamepris, og derfor udsætter Jyllands-Posten i år uddelingen af den, mens den nytænkes.

I 44 år har Jyllands-Posten hyldet de kreative kampagner blandt annoncører og reklamebureauer med særligt fokus på print-kategorien med Auroraprisen.

Men det sker ikke i år. Jyllands-Posten har nemlig valgt at udsætte uddelingen af prisen for at nytænke den, meddeler avisen i en pressemeddelelse.

”Vi uddeler ikke prisen i år. Men der er ikke tale om en lukning af Auroraprisen. Vi ønsker stadig at hylde de kreative print-kampagner og er meget passionerede omkring Auroraprisen. Men der er rigtig mange priser i markedet, og der popper hele tiden nye op, hvorfor vi nu finder det nærliggende at kigge på nye muligheder og evt. samarbejder, der kan få Auroraprisen op på nye højder,” udtaler Morten Gleerup, marketing- og kommunikationschef hos Jyllands-Posten

Auroraprisen blev stiftet ved Jyllands-Postens 100 års jubilæum i 1971 og er blevet uddelt lige siden. 

”Auroraprisen er en gammel, traditionsrig pris, men tiden og markedet har ændret sig, og vi ønsker selvfølgelig, at prisen skal følge med udviklingen. Derfor mener vi, at tiden er kommet til at udvikle konceptet og finde nye måder at afvikle prisen på,” udtaler Morten Gleerup.

Ifølge Jyllands-Posten vender prisen tilbage til næste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også