En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
02.07.2015kl. 15.29

Jyllands-Posten vil give reklamepris ansigtsløftning

Tiden er løbet for reklamepris, og derfor udsætter Jyllands-Posten i år uddelingen af den, mens den nytænkes.
af CHRISTIAN CARLSEN

I 44 år har Jyllands-Posten hyldet de kreative kampagner blandt annoncører og reklamebureauer med særligt fokus på print-kategorien med Auroraprisen.

Men det sker ikke i år. Jyllands-Posten har nemlig valgt at udsætte uddelingen af prisen for at nytænke den, meddeler avisen i en pressemeddelelse.

”Vi uddeler ikke prisen i år. Men der er ikke tale om en lukning af Auroraprisen. Vi ønsker stadig at hylde de kreative print-kampagner og er meget passionerede omkring Auroraprisen. Men der er rigtig mange priser i markedet, og der popper hele tiden nye op, hvorfor vi nu finder det nærliggende at kigge på nye muligheder og evt. samarbejder, der kan få Auroraprisen op på nye højder,” udtaler Morten Gleerup, marketing- og kommunikationschef hos Jyllands-Posten

Auroraprisen blev stiftet ved Jyllands-Postens 100 års jubilæum i 1971 og er blevet uddelt lige siden. 

”Auroraprisen er en gammel, traditionsrig pris, men tiden og markedet har ændret sig, og vi ønsker selvfølgelig, at prisen skal følge med udviklingen. Derfor mener vi, at tiden er kommet til at udvikle konceptet og finde nye måder at afvikle prisen på,” udtaler Morten Gleerup.

Ifølge Jyllands-Posten vender prisen tilbage til næste år.

Relaterede artikler:

  • Jyllands-Posten ændrer reklame-pris

  • Auroraprisen til Mensch

  • Saatchi & Saatchi vinder Auroraprisen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Make Influence/pr
Digital

Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører

To ud af tre direktører udtræder af Make Influence ved indgangen til 2023. Samtidig har selskabet fået en ny investor med ombord og planlægger en opdatering af sin platform, oplyser adm. direktør.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok
  • Influencerbureauer tager økonomisk opbremsning med ophøjet ro

For abonnenter

Malte Jørstad | Foto: Stine Tidsvilde
Debat

Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang

Foto: Pr/discovery
TV

Impact tabte penge på Metoo-dokumentar

For abonnenter

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

For abonnenter

Republikaneren Mike Gallagher er medlem af Repræsentanternes Hus i USA er formand for et udvalg for kinesiske anliggender. | Foto: Alex Brandon/AP/Ritzau Scanpix
Digital

Republikaner vil forbyde Tiktok i USA

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

For abonnenter

Læs også

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

Løsningen, som kan genkende over 100 sprog, bygger ligesom Zetlands ”Good Tape” på software fra OpenAI. 

For abonnenter

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

Fremover kan man søge på bl.a. kategorier på indekset, der viser antallet af afspilninger og downloads af et udsnit af danske podcasts.

For abonnenter

Foto: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

Mediekoncernen forfremmer porteføljechef til at stå i spidsen for digital produktudvikling og brugeroplevelser.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører – 11.32
  • Impact tabte penge på Metoo-dokumentar – 10.45
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang – 10.10
  • Republikaner vil forbyde Tiktok i USA – 09.20
  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
  • Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming – 07.05
  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 1. feb.
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 1. feb.
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 1. feb.
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 1. feb.
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 1. feb.
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 1. feb.
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

Se flere jobs

Watch Job

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Business Intelligence Specialist

Se flere jobs

Job

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge