MEC afværger nyt kundetab

MEC mistede for nylig sin mangeårige storkunde, dynekæden JYSK, til Carat, og stod til at tabe en mere. Men det lykkedes at holde fast på anden stor detailkunde.

MEC tabte forleden sin mangeårige storkunde, dynekæden JYSK, til Carat Aarhus, men GroupM bureauet kan til gengæld glæde sig over mere medvind på en anden front.

Det er lykkedes for MEC at holde fast i en anden detailkunde, der overvejede at droppe samarbejdet. Kunden er Steen og Strøm, hvis forretningskoncept er at eje, udvikle og administrere shoppingcentre.

Aktuelt administreres 16 shoppingcentre i Danmark, herunder Field’s i København , Bruuns Galleri i Århus og Kolding Storcenter.

Marketing director hos Steen og Strøm, Claus Tüchsen, begrunder valget af MEC således:

”Vi valgte at gå i bureauudbud efter et langt og godt samarbejde med MEC – ikke fordi vi var utilfredse, men med de forbrugermæssige samt digitale udfordringer vores centre står over for, ville vi sikre os, at vi står med den mest optimale bureaukonstellation. MEC viste viljen og evnen til at nytænke vores samarbejde samt demonstrere, at i MEC har vi et bureau – og et team - der har forretningsforståelse og kan skabe overblik i et komplekst marked," siger han i en pressemeddelelse.

MEC’s CEO Uffe Henriksen kalder det en udfordring, når et bureau skal forsvare et langvarigt samarbejde.

“Så vi er meget glade for, at Steen og Strøm kunne se fornyelsen og kompetencen hos os."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også