PR-branche opretter egne fagpriser

Nye PR-fagpriser har ikke til formål at fejre branchen, men derimod at fejre den værdi, som branchen skaber for kunderne.

På den internationale scene er der tradition for, at også PR-branchen hylder de bedste cases og bureauer med store awardshows.

I Danmark har Public Relations Branchen igennem et længere tid arbejdet for at etablere sin egen pris, og den er nu en realitet med ’PR-Tigeren’.

”PR-Tigeren har ikke til formål at fejre branchen, men derimod at fejre den værdi, som branchen skaber,” siger Morten Grøn, formand i Public Relations Branchen, i en pressemeddelelse.

”Som rådgivningsbranche har vi en stor opgave i at synliggøre den værdi, som vi dagligt skaber for vores kunder, og det kan en pris som denne bidrage med. De tre PR-Tigere gives til de bureauer, som skaber værdi for både forretning og samfund.”

Juryen er sat sammen af profiler fra erhvervslivets top, det politiske miljø og det akademiske miljø.

Juryen består af: Stine Bosse, erhvervskvinde og bestyrelsesformand, Jens Otto Kjær Hansen, rektor Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Anne-Marie Skov, kommunikationsdirektør Carlsberg, Hanne Lindblad, adm. direktør Call Me, Jens Klarskov, adm. direktør Dansk Erhverv, Morten Løkkegaard, medlem af Europaparlamentet og Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør LEAD Agency og jurymedlem i Cannes Lions.

”Det har været afgørende for os, at juryen har tyngde og er i stand til at repræsentere både en politisk vinkel, et bundlinje-fokus, en skarp faglighed og et forretningsmæssigt fokus,” siger Morten Grøn.

Alle kan i princippet være med i kapløbet om en af de tre PR-Tigere. Så længe, der har været et PR-bureau med i opgaveløsningen. Bureauer eller kunder har mulighed for at indstille til en eller flere af de tre priser: PR Strategi-prisen, PR Eksekverings-prisen og/eller PR Nytænknings-prisen.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også