Reklame-koncerner danner ny reklamegigant

De to store reklamebureau-grupper, franske Publicis Groupe og amerikanske Omnicom Group, fusionerer og bliver en reklamegigant.

De to store reklamebureau-grupper Publicis Groupe og Omnicom Group  fusionerer, skriver Advertising Age.

Publicis driver bureauer som Saatchi & Saatchi og Leo Burnett, mens Omnicom er en central aktør for den danske medieverden som ejer af mediabureauerne OMD, PHD og reklamebureauerne BBDO og DDB.

Den nye fransk-amerikanske enhed, Publicis Omnicom Group, overhaler WPP (ejer af GroupM, red.) som verdens største reklamebureau, ifølge Reuters - de er aktuelt nummer to og tre.

Til sammen omsætter de i omegnen af 130 mia. kroner årligt, og det kommende Publicis Omnicom Group forventer synergieffekter på omkring tre mia. ved sammenlægningen. Fusionen ventes også at udløse besparelser og betydelig ekstra styrke fra øget volumen.

I de kommende uger vil Publicis og Omnicom's store kunder, som PepsiCo, McDonald's, AT&T, L'Oreal og Coca-Cola, blive klogere på, hvordan de vil få gavn af sammenlægningen.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også