Fiskerbladet og Maritime.Direct får ny ejer

Salget vil i første omgang ikke påvirke driften af medierne, oplyser FL Reklame, der overtager de to maritime medier.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

FL Reklame fra Hørning har købt magasinerne Fiskerbladet og Maritime.Direct og de tilhørende hjemmesider.

“Det bliver en utrolig spændende udfordring. Vi har altid hjulpet foreninger eller organisationer med at udgive deres event- og medlemsblade, men vi har aldrig prøvet at have journalister og fotografer ansat og at skulle stå for, at bladene udkommer, siger medejer hos FL Reklame, Mathias Rasmussen, til Maritime.Direct.

FL Reklame har overtaget de to medier pr. 1. april og ansætter i samme ombæring ny chefredaktør for de to medier i skikkelse af Stefan Holmager Larsen.

Den forhenværende ejer af Fiskerbladet og Maritime.Direct, René Wittendorff, har valgt at sælge medierne, da han går på pension.

FL Reklame sælger blandt andet annoncer i magasiner. Årsrapporten for den nye ejer viser, at FL Reklame i 2021 havde en bruttofortjeneste på godt 19 mio. kr. Selskabet oplyser ikke omsætning. Samtidig kom det ud af året med et overskud på bundlinjen på 1,9 mio. kr. - en væsentlig forbedring fra underskuddet i 2020 lød på 68.150 kr.

Ifølge Mathias Rasmussen er handlen et ”naturligt skridt” for FL Reklame, da virksomheden er i gang med en digitaliseringsproces.

“Nu skal vi lige ind i tingene og lære branchen at kende, så i starten kører magasinerne videre, som de altid har gjort, og så må vi se, hvad der skal ske med det,” siger Mathias Rasmussen.

Fiskerbladet og Maritime.Direct er ejet af Erhvervsmagasinerne ApS, der kom ud af 2020 med et underskud på 24.497 kr. Til sammenligning havde virksomheden et overskud på 26.240 kr. i 2019. Selskabet er endnu ikke kommet med regnskab for 2021.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også