Amerikansk mediehus køber sig ind i dansk brillefirma

a360 Media, der udgiver en række livsstils- og kendismagasiner, har investeret 85 mio. kr. i Christopher Cloos. Pengene lander i en marketingpulje, som det danske brillebrand kan bruge i mediehusets mange udgivelser.
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix

Det amerikanske mediehus a360 Media har købt ni pct. af brillevirksomheden Christopher Cloos for 85 mio. kr. Det skriver Finans.

De 85 mio. kr. lægges i en marketingpulje til annoncering i a360 Medias titler, som bl.a. tæller Men's Journal, Surfer, Us Weekly og Star Magazine, skriver mediet.

"I stedet for at rejse kapital, som vi alligevel ville bruge på markedsføring, så gav det god mening for os bare at rejse markedsføring direkte," siger Julius Langkilde, adm. direktør i Christopher Cloos til Finans.

a360 Media udgiver hver måned i alt 5,3 mio. magasiner og har ifølge sin hjemmeside et månedligt læsertal på 32,6 mio. og flere end 50 mio. unikke brugere på den digitale del af forretningen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også