MediaWatch

Analyseinstitut spår annoncemarked overstiger 15 milliarder i 2021

Både i år og det kommende forventer analyseinstituttet IRM, at annoncemarkedet vender galoperende tilbage fra det turbulente coronaår og for første gang overstiger 15 mia. kr. allerede i 2021. Vicedirektør kalder det en "kraftfuld genopretning".

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Selvom coronakrisen sved og sled hårdt på det danske annoncesalg sidste år, er markedet sprunget tilbage og op til en ny højde i 2021. Det er meldingen fra det svenske Institut för Reklam- og Mediestatistiks (IRM), der står bag årlige undersøgelser af det skandinaviske reklame- og mediemarked.

I løbet af første halvår af 2021 steg annonceinvesteringerne med 14 pct. i forhold til samme periode i 2020, og samlet forventer IRM en vækst på næsten 12 pct. for hele året. Det vil være en vækst på 1,5 mia. kr. til 15,1 mia. kr. i alt for 2021 - en ny rekord på reklamemarkedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs