MediaWatch

Sådan udviklede det danske annoncemarked sig i corona-året

Annoncemarkedet svandt 600 mio. kr. i 2020 - men tilbagegangen var langt fra lige fordelt, viser rapport. Især trykte medier tog faldet, mens de store tech-spillere vandt yderligere terræn.

Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: Kasper Heden Andersen/JPA

Coronakrisen i 2020 sendte den danske annonceomsætning ned med 5 pct. Samtidig blev der sendt en stor bid ekstra over på digitale platforme - især de globale techhiganter Google, Facebook og Linkedin.

Det er nogle af hovedkonklusionerne i Kulturministeriets rapport om Medierne udvikling i Danmark - Annonceomsætning 2021, der kom ud tidligere på ugen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs