Sådan udviklede det danske annoncemarked sig i corona-året

Annoncemarkedet svandt 600 mio. kr. i 2020 - men tilbagegangen var langt fra lige fordelt, viser rapport. Især trykte medier tog faldet, mens de store tech-spillere vandt yderligere terræn.
Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: Kasper Heden Andersen/JPA
Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: Kasper Heden Andersen/JPA

Coronakrisen i 2020 sendte den danske annonceomsætning ned med 5 pct. Samtidig blev der sendt en stor bid ekstra over på digitale platforme - især de globale techhiganter Google, Facebook og Linkedin.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også