Mediabrands lægger IUM i graven i nordisk omlægning

To nye brands flytter ind i Danmark og resten af Norden, mens brandet IUM bliver lagt ned. Dansk direktør stopper.
Foto: Screenshot fra ium.dk
Foto: Screenshot fra ium.dk

IUM bliver udfaset som en del af mediebureaugruppen Mediabrands' aktiviteter i Danmark, og i stedet vil to internationale brands i familien, Initiative og UM, blive sendt på markedet. Det skriver IUM på sin hjemmeside.

Med ændringerne skabes også en mere fællesnordisk forankring, skriver mediebureauet.

"Flere virksomheder ønsker i disse år at konsolidere deres bureausamarbejder på tværs af deres markeder. Lanceringen af Initiative og UM forbedrer mulighederne for at betjene kunder på mange markeder med nordiske teams og en harmoniseret tilgang til opgaverne," skriver IUM på sin hjemmeside.

Markedsføring skriver, at ændringerne betyder, at Heine Jørgensen, adm. direktør for Mediabrands i Danmark, forlader virksomheden. Nordisk direktør for Initiative bliver Cato Heiskel Drægebø, der er nordmand, mens Simone Westerberg bliver øverste chef for UM på tværs af Norden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også