MediaWatch

Ny måling af outdoorreklamer udvides til storcentre

Efter outdoorselskaber tidligere på året blev enige om at forny og målrette målingen af reklamer i bybilledet bliver landets storcentre nu også føjet til dataindsamlingen.

Foto: Louise Herrche Serup/Ritzau Scanpix

I efteråret blev en ny målemetode til outdooreklamer præsenteret, og det danner nu grundlag for en udvidelse af målingen, så også reklamer i storcentre kommer med. Det oplyser Kantar Gallup, der står for målingen, og outdoorselskaberne AFA JCDecaux, Clear Channel og Ocean Outdoor i en meddelelse.

Den nye måling betyder, at der bliver et bedre datagrundlag på tværs af mediegrupper, så der kan måles mere præcist på de enkelte eksponeringssteder og kampagner. Tallene for outdoorreklamer og reklamer i storcentre bliver fra det nye år en del af Kantar Gallups Index Danmark, der måler bl.a. medieforbrug på tværs af medietyper.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs