MediaWatch

Ny måling af outdoor-reklame på vej

Kantar Gallup står bag en ny og mere præcis måling af outdoor-reklame, der skal udarbejdes og integreres i Gallups reklamemåling, Index Danmark. Initiativet sker i samarbejde med de to store udbydere på markedet.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Målingen af, hvor mange der ser reklameplakater på bestemte steder i bybilledet, bliver udbygget fra næste år. Det er målsætningen med en undersøgelse, som outdoor-udbyderne AFA JCDecaux og Clear Channel har taget initiativ til, og som Kantar Gallup skal gennemføre. Undersøgelsen skal danne datagrundlag og baggrund for en ny målestandard for outdoor i Gallups Index Danmark.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra de tre parter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Journalisthøjskolens rektor stopper

Trine Nielsen vil have mere tid til andre bestyrelsesopgaver, herunder sin nye formandspost for Det Danske Filminstitut, og træder derfor tilbage som rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Prorektor konstitueres på posten, og jagt på ny rektor indledes efter nytår.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs