MediaWatch

Fransk reklamegigant skuffer på omsætning i tredje kvartal

Franske JC Decaux, der er verdens største leverandør af udendørsreklamer, blev i tredje kvartal hårdt ramt af coronapandemien, og regnskabet skuffer i forhold til analytikernes forventning.

Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Omsætningen, der lander på 541,2 mio. euro i tredje kvartal, er nemlig lavere end de 616,2 mio. euro, analytikerne havde regnet med ifølge estimater fra Bloomberg.

Det giver et dyk i den organiske vækst på 37,9 pct., som dog er en forbedring fra andet kvartal, hvor virksomheden var særligt hårdt presset af coronakrisen, og den organiske vækst faldt med 63,4 pct.

Pandemien gør det samtidig umuligt for det franske selskab at give forventninger til resten af året.

"Vi ikke ser nogen reel ændring i den nuværende handel sammenlignet med tredje kvartal, men med stigende covid-19-smittetilfælde verden over, der medfører nye mobilitetsrestriktioner som nedlukninger, udgangsforbud og lukning af restauranter og biografer, er det fortsat umuligt at give forventninger til fjerde kvartal," siger Jean-Charles Decaux, formand og med-administrerende direktør i JC Decaux.

Aktien dykkede torsdag 0,1 pct. på børsen i Paris.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs