MediaWatch

Kreakom lancerer otte anbefalinger i kampen mod sexisme

En arbejdsgruppe i Kreativitet & Kommunikation har haft fokus på bekæmpelse af sexisme og seksuel chikane, og det har mundet ud i en række anbefalinger.

Tine Aurvig-Huggenberger er direktør i Kreativitet & Kommunikation. | Foto: PR/Kreativitet & Kommunikation

Kreativitet & Kommunikation nedsatte i slutningen af september en arbejdsgruppe, som skulle se på, hvordan man kommer sexisme og seksuel chikane til livs blandt brancheforeningens medlemmer. Nu er resultatet af gruppens arbejde kommet, fortæller foreningen i en pressemeddelelse.

Det er blevet til i alt otte anbefalinger, som bl.a. går på, at virksomhedsledelser udviser nultolerance over for seksuel chikane, at der sættes ekstra fokus på praktikanter, og at både ledelse og medarbejdere skal uddannes, så de er bedre klædt på til at reagere, hvis de oplever grænseoverskridende adfærd.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs