Bureaudirektør ser behov for ny annoncørforening

Der er behov for et fælles forum og talerør, når Dansk Annoncørforening til nytår lukker og slukker, mener direktør for Omnicom Media Group.
Peter Gottfredsen, nordisk adm. direktør, Omnicom Media Group. | Foto: PR/Omnicom Media Group
Peter Gottfredsen, nordisk adm. direktør, Omnicom Media Group. | Foto: PR/Omnicom Media Group

Der er brug for, at der kommer en arvtager efter Dansk Annoncørforening, som i slutningen af august besluttede at opløse sig selv fra udgangen af året, skriver Peter Gottfredsen, nordisk adm. direktør for Omnicom Media Group, i en klumme på Bueraubiz.

"Ved at arbejde sammen, både med hinanden og med internationale søsterorganisationer, kan annoncørerne opnå større indflydelse, forkorte læringskurven på nye kompetenceområder og undgå at være årsag til store økonomiske tab i de virksomheder, de repræsenterer," skriver Peter Gottfredsen i klummen.

Dansk Annoncørforening præsenterede planerne om en opløsning i juni bl.a. med coronakrisen som udløsende faktor. Beslutningen blev siden vedtaget ved to generalforsamlinger i hhv. juni og august.

Da beslutningen om at lukke foreningen blev endelig, varslede Holger Wilcks, direktør for Dansk Annoncørforening, at en afløser for foreningen kunne komme til at se dagens lys.

"Vi er i dialog med flere aktører for at undersøge, om vi ikke kan skabe en ny fælles platform for danske annoncører. En platform, som skal sikre, at erhvervslivets interesser bliver hørt højt og tydeligt, når vi bliver ramt af den bølge af europæisk og national marketingrelateret lovgivning, som er på vej," udtalte Holger Wilcks i en pressemeddelelse i slutningen af august.

Dansk Annoncørforening vedtager opløsning og lukker til nytår

Coronakrisen blev dråben for Dansk Annoncørforening efter år med underskud 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også