MediaWatch

Dansk Annoncørforening vedtager opløsning og lukker til nytår

Ved en ekstraordinær generalforsamling har Dansk Annoncørforening endeligt besluttet at opløse foreningen. Mulighederne for at skabe et alternativ for danske annoncører skal samtidig undersøges, siger direktør.

Holger Wilcks, direktør, Dansk Annoncørforening. | Foto: PR/Dansk Annoncørforening

Dansk Annoncørforening lukker og slukker ved udgangen af året. Den beslutning har foreningen fået opbakning til på en ekstraordinær generalforsamling, der blev afholdt tirsdag.

Beslutningen om at nedlægge foreningen blev meldt ud i juni, hvor ledelse og bestyrelse anbefalede en opløsning, fordi fundamentet under foreningen de senere år er svækket på grund af vigende medlemstal. Samtidig har coronakrisen spændt ben for planerne om en offensiv for at øge medlemstallet, som foreningen har investeret egenkapitalen i. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs