MediaWatch

Coronakrisen blev dråben for Dansk Annoncørforening efter år med underskud

Coronakrisen har sat en kæp i hjulet på den vækstplan, der skulle genrejse Dansk Annoncørforening og skabe det fremtidige grundlag under foreningen, der nu vil lukke. "Der er ikke en opbakning blandt danske annoncører til at have en fælles platform," siger direktør.

Foto: PR/Dansk Annoncørforening

Talerøret for landets annoncører stikker piben ind fra nytår, hvor Dansk Annoncørforening planlægger at opløse sig selv.

Foreningens ledelse og bestyrelse meddelte tidligere torsdag, at ledelsen på generalforsamlingen 25. juni vil indstille til et farvel. Og hvis to tredjedele stemmer ja til generalforsamlingen samt en efterfølgende generalforsamling 27. august, er det slut efter mere end 70 års arbejde for at pleje de interesser, der binder annoncører sammen på tværs i erhvervslivet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs