Gyldendal ansætter ny pressechef

Henrik Bay skifter fra Ugebrevet A4 til Gyldendal, hvor han skal opdyrke medieopmærksomhed om forlagets udgivelser i en nyoprettet stilling som pressechef.
Henrik Bay, pressechef, Gyldendal. | Foto: PR/Gyldendal/Robin Skjoldborg
Henrik Bay, pressechef, Gyldendal. | Foto: PR/Gyldendal/Robin Skjoldborg

Danmarks største forlag, Gyldendal, har oprettet en ny stilling som pressechef, og den bliver besat af Henrik Bay. Det oplyser forlaget i en pressemeddelelse.

Den nye pressechef har første arbejdsdag 1. marts og kommer fra en stilling som redaktionschef på Ugebrevet A4. Han har tidligere været på Politiken, Berlingskes kulturredaktion og gratisavisen Urban.

"Jeg har ledt efter en meget erfaren, rolig og beslutningsdygtig leder, der er vant til at lede dygtige journalister i redaktionelle miljøer med en intens produktion, og det har vi fundet i Henrik Bay," udtaler Mette Holbæk, marketingdirektør hos Gyldendal, i pressemeddelelsen.

Henrik Bays opgave bliver ifølge meddelelsen at "styrke samarbejdet med de medier, der bringer journalistik om og anmeldelser af forlagets knap 500 årlige nyudgivelser."

Den nye pressechef bliver chef for fire pressemedarbejdere, som er en del af Gyldendals marketingafdeling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også